ÁSZF
Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Az ÁSZF kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek. A webshop működésével, megrendelés, fizetés és szállítás módjával kapcsolatos kérdésekben a megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.
A VITANI Egészségügyi Kft (Szolgáltató) tevékenysége során fokozottan ügyel a személyes adatok védelmére, a kötelező jogi rendelkezések betartására, a biztonságos és tisztességes adatkezelésre.
Az ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapjára (http://webshop.vitani.hu) vonatkozó jogviszonyokra terjed ki.
AZ ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://webshop.vitani.hu /aszf és letölthető, továbbá bármikor kinyomtatható az alábbi linkről: webshop.vitani.hu/custom/vitani/image/data/aszf_vitani_webshop.pdf.
Szolgáltató adatai
- Szolgáltató neve: VITANI Eü Kft
- Cégjegyzékszáma: 01-09-167952
- Adószáma: 10772847-2-42
- Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Budapesti Cégbíróság
- A Szolgáltató székhelye, Egészségügyi Iroda és Szaküzlet címe : 1147 Budapest, Telepes u. 17.
- A Szolgáltató elérhetősége:
- személyes megjelenéssel az Egészségügyi Szaküzletben,
- telefonon: +36/1/467-0767, +36/1/467-0768
- faxon: +36/1/467-0769,
- elektronikus levelezési címen: vitani.kft@vitani.hu
- Adatvédelmi nyilvántartási száma: folyamatban…
- A szerződés nyelve: magyar
- A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
- ShopRenter.hu Kft
- 4028 Debrecen, Kassai út 129. III/304.
- info@shoprenter.hu
Alapvető rendelkezések
- A jelen ÁSZF és Adatvédelmi szerződésben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szerződés értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
- A jelen ÁSZF és Adatvédelmi Szerződés 2018.05 25.től hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szerződést. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. A weboldal felhasználóinak az első látogatásnál nyilatkozniuk kell, hogy elolvasták és elfogadják az ÁSZF és Adatvédelem (GDPR) valamennyi szabályozását a "Beléptető ablakban" található "Elfogadó gombra" való kattintással.
- Felhasználó/Vásárló, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szerződésben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Vásárló nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.
- Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
Fogalom
- Felhasználónak tekintjük azt, aki tájékozódik a webáruházban, de nem vásárol.
- Vásárlónak tekintjük azt, aki vásárol.
Regisztráció/vásárlás
- Felhasználó/Vásárló a weboldalon történő regisztrációjával/vásárlásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
- Felhasználó/Vásárló a regisztráció/vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A regisztráció/vásárlás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
- A Szolgáltatót a Felhasználó/Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
- A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó/Vásárló a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé teszi.
Információ a termékek vásárlásához
- A megjelenített termékek online, személyesen, telefonon és faxon megrendelhetők. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a szállítás díját. A szállítás díja tartalmazza a csomagolási költséget is.
- A webshopban a Szolgáltató feltünteti a termék nevét, ismertetőjét, fotóját. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbség miatt.
- Amennyiben akciós ár kerül feltüntetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
- Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától.
- Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződési feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
Rendelés menete
- Felhasználó regisztráció nélkül tájékozódhat a webshopban, de csak regisztrációját követően vásárolhat (Vásárló) a webshopból.
- Minimális rendelési érték: 3000,- Ft
- Ismételt vásárlásnál elegendő a korábban megadott felhasználónév és jelszó.
- Facebook vagy GoodID azonosítóval is vásárolhat a webshopból.
- A Vásárlónak lehetősége van választani és rendelni az áruház termékei közül. A Vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét.
- Vásárló a kosárba helyezi a kiválasztott terméket(ket). Vásárló bármikor megtekintheti a kosár tartalmát, a „kosár” ikonra kattintva. Itt ellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat.
- Amennyiben a Vásárló további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „Vásárlás folytatása” gombot. Ha mégsem kívánja a kiválasztott terméket megvásárolni, a „törlés - X” ikonra kattintva törölheti. A vásárlás véglegesítéséhez a „Tovább a pénztárhoz” kattintva fejezi be a vásárlást.
- A Vásárló megadja a számlázási és szállítási címet. Személyes adat kizárólag meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében kezelhető. Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának – vásárlás - megvalósításához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. A személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető.
- A Szolgáltató a személyes adatokat kizárólag a szállítmányozást végző cég részére adja át, a kiszállítás érdekében.
- A Szolgáltató jelenleg a Magyar Posta Zrt szolgáltatását veszi igénybe:
- Cég neve: Magyar Posta Zrt (MPL Postafutár, MPL Posta Pont, MPL Csomagautomata)
- Székhely cím: 1138 Budapest, Dunavirág u. 2-6.
- Cégjegyzék szám: 01-10-042463
- Adószám: 10901232-2-44
- A Szolgáltató jelenleg a Magyar Posta Zrt szolgáltatását veszi igénybe:
- Továbbított adatok: Vásárló neve, telefonszáma, e-mail címe, szállítási címe és a kézbesítő részére megadott üzenet.
- Az adattovábbítás célja: termék kiszállítása, utánvételi díj beszedése.
- Fizetési módok:
- Fizetés készpénzzel: Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén a Vásárló az Egészségügyi Szaküzletben fizeti meg a termék vételárát készpénzben. Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség.
- Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék MPL futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Vásárló a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt termék(ek) átvételekor.
- Fizetés átutalással: Vásárló a megrendelt termékek ellenértékét Előutalással is kiegyenlítheti a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára. Az összeg a Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Vásárló jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.
- Szállítási módok:
- Szállítás módja: a Vásárló, vagy a Vásárló által megbízott személy/szállító, MPL Posta futár: házhoz szállítással, MPL Postán maradó-ra, MPL Posta Pont-ra, MPL Csomagautomatába.
- Szállítási költség: a csomag súlyától, utánvétel esetén az utánvételi értéktől függ. A szállítási költségek részletesen a "Szállítási feltételek" címszó alatt tekinthetőek meg.
- Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.
- A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát (és ha tartozik a termékhez, a jótállási jegyet) a csomag tartalmazza. Vásárló köteles a csomagot kézbesítéskor a szállító előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik.
- Az adatok megadását követően Vásárló a ”Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni rendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
- Adatbeviteli hibák javítása: Vásárló a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Vásárló be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „frissítés” gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Vásárlónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.
- Vásárló e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Vásárlóhoz nem érkezik meg, Vásárló az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vásárló rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
- Vásárló tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
- A Vásárló a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.
Megrendelések feldolgozása és teljesítése
- A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés leadására a megjelölt időponton kívül is van lehetőség. A megrendelések a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra. A Szolgáltató ügyfélszolgálata elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelést.
- Általános teljesítési határidő, "Raktáron" lévő termékek esetén a visszaigazolástól számított 3-5 nap.
- A Szolgáltató a kért terméket a kívánt szállítási és fizetési módon a Vásárló rendelkezésére bocsátja.
- Az Általános Szerződési Feltételek elfogadása alapján mindaddig a Szolgáltató tulajdonát lépezi a termék, amíg a Vásárló a vételárat ki nem egyenlíti.
- Ha a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a megrendelt termék nem áll rendelkezésére, köteles erről a Vásárlót tájékoztatni és póthatáridőt megadni. Amennyiben a Vásárló a póthatáridőt nem fogadja el, előutalásos rendelés esetén a Vásárló által fizetett összeget köteles a Szolgáltató visszatéríteni.
- A Vásárló póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta.
Elállás joga
- Vásárló a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát. (Elállási nyilatkozat letölthető innen)
- A termék visszaküldésének költségét a Vásárlónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
- Az elállási jog gyakorlása esetén a Vásárlót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.
- A Vásárló szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát:
- a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Vásárló tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- amennyiben Vásárló élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt nyilatkozat segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Vásárló a Szolgáltató részére.
- A vásárló és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
- Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
- Vásárló egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
- Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Vásárlókat illeti meg.
- Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
Elállási jog gyakorlásának a menete:
- Amennyiben a Vásárló élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
- A Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül visszaküldeni.
Vegyes Rendelkezések
- Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
- Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
- Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
- Szolgáltató és Vásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
Panaszkezelés rendje
- Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
- Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. (Panaszfelvételi jegyzőkönyv letölthető innen.)
- Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
- Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
- A Vásárló panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
- A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint , illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A http://jarasinfo.gov.hu
- A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
- Budapesti Békéltető Testület
- Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131
- Fax száma: (1) 488-2186
- Név: Dr. Baranovszky György
- E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
- A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
- Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
- Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
- az eljáró bíróságot;
- a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
- a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .
- A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.